onsdag 29. august 2012

Klar for Tjörn...?

For fjerde året på rad avsluttes triathlonsesongen med Halv Ironman i Tjörn. Start på lørdag 0900. Det som er positivt i år er at jeg får forberedt meg som jeg ønsker. De tre foregående årene i Tjörn har jeg kommet rett fra arrangørjobbing på Kongsberg triathlon helgen før. Ikke ideel oppladning for en konkurranse på over 4 timer.

For første gang reiser vi hele familien til Tjörn. Stine og Ida deltar på barnetriathlon på søndag. Så blir det sikkert harryshopping på vei hjem også:-)

Tjörn Triathlon i Skärhamn er en veldig bra konkurranse med høy kvalitet og et utrolig hyggelig og engasjert arrangørteam med Lotta i spissen! I år er det SM på halv distanse, så kvaliteten på feltet er høy. Får håpe svenskene fortsatt er litt slitne etter Ironman Kalmar:-) Nye løyper på sykkel og løp med vendepunkt gleder jeg meg til. Fire runder sykkel og fire runder løp.

Utfordringen i år er at Tjörn kommer som avsluttning på en 8 ukers periode som kommer til å inneholde to Ironman og en halv. Er spent på hvordan det kommer til å virke på lørdag. For det har ikke gått på skinner etter Norseman.
Tok det ganske rolig uka etter, men med min jobb er det spinningtimer som må kjøres, så jeg var allerede i spinningsalen 0915 mandagen etter Norseman. Tror ikke det så pent ut:-) Resten av uka kjørte jeg 4 timer til, men alle på restitusjonsbelastning.

Følte meg ganske bra uke 2 etter Norseman, og planen var to uker med fokus på terskelintervall på både sykkel og løp for å få opp kapasiteten igjen. Det funket bra en ukes tid, så begynte kroppen å krangle litt. Fra slutten av forrige uke og frem til nå har formen variert veldig fra dag til dag. Noen økter er jeg supermann, andre er jeg helt råtten.

Svømte Gjersjøen på langs (5,85km) på lørdag på 1t 44min og var helt kaputt resten av lørdagen og hele søndag. I går hadde jeg en superøkt på mølla med 5-4-3-2-1,5min intervall som aldri har gått fortere. Bra trøkk i beina på 1t temposykling idag også.

Har blitt dårlig med svømming siden Norseman bortsett fra den lange turen i Gjersjøen. Kongsberg Svømmehall er fortsatt stengt pga rehabilitering, og jeg er rett og slett møkka lei å svømme i sjøen med drakt!

Så jeg blir ikke helt klok på egen kropp om dagen. Men med sommerens konkurranser er det ikke annet å forvente. Får bare håpe på en supermanndag på lørdag. Så blir det triferie noen uker....og foresten Skarverittet på terrengsykkel uka etter Tjörn.

1 kommentar:

  1. Lykke til! Vi sees nok, elsker Tjörn tri!

    SvarSlett