torsdag 7. juni 2012

70 timer i mai - med kranglete bein

Mai ble en god treningsmåned, selvom beina har kranglet en del. Det er løpetreningen som igjen har fått vike litt. Den oppererte hælen fungerer ganske bra, men plutselige smerter i venstre lår satte skikkelig demper på stemningen i begynnelsen av måneden. Å løpe 2 x 10.etappe av Holenkollstafetten med de smertene var ikke lurt.
Nå er jeg så heldig at jeg jobber i hus med mange flinke folk på slike skader. Naprapat Mari på SENSE kjørte en skikkelig overhaling, og da lønset det gudskjelov. Det viser seg at nye mengdetreningssko  for overpronasjon + innlegsåler, ble litt for mye for mitt venstre bein. Dermed ble M.sartorius overbelastet og rimelig betent oppe i festet. Vi har nå korigert løpesteget, og den siste uka har jeg løpt mer enn på mange år - uten smerter:-) Hadde første løpeøkt i lettvekstsko på tirsdag, 2x2000m + 4x1000m. Holdt nesten følge med Thoreplass:-)

Ellers har treningen rullet på jevnt og trutt i mai. Med den tidligere omtalte samlingen i Danmark på slutten av måneden føler jeg meg bra i rute til Frankfurt, bortsett fra på løp. Men får jeg løpt den mengden som er planlagt i juni stiller jeg mye bedre forberedt enn til Østerrike i fjor - og da er det håp om å se 9.30 tallet....?

Kun 9 dager til sesongdebut på Hove nå. Gleder meg, og håper stevnet lever opp til "hypen". Kommer ikke til å slippe opp til løpet, men det blir en fin og hard gjennomkjøring. Etter mye overveielse har jeg bestemt meg for å droppe NM Normal på Nesodden. Uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så kan jeg ikke se at deltakelse der vil virke positivt på det som skjer i Frankfurt 1 uke senere. Litt dårlig følelse på ikke å stille i NM. Det er kun det andre NMet jeg mister siden debut, med juniortittel, på Nordstrand i 1992. Men nå er det viktig å ha blikket festet på ballen, og da er det Frankfurt 8.juli som gjelder.

Sees på Hove!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar