søndag 28. august 2011

Tjörn - 14.plass

Etter NM på Sognsvann har motivasjonen for triathlon og trening vært dårlig. La mye krefter i forberedelsene dit, og når det endte som det gjorde gikk lufta skikkelig ut av ballongen. Og med stevneleder/primus motor jobb før, under og etter Kongsberg Triathlon var triathlon batteriene ganske flate denne uka. Kvalmende lei rett og slett. Mest pga NM. Kongsberg Triathlon med 130 barn i aktivitet gir energi - selv om det blir mye jobb.

På onsdagens spinningtime, da jeg ikke greide/var motivert til å få pulsen i nærheten av terskel engang var det like før jeg kastet håndkledet og droppet alle planer om Halv Ironman i Tjörn. Men jeg hater å ikke gjennomføre det jeg har satt meg fore. En sesongplan er en sesongplan. Og jeg ville ikke la Knut Ole og Truls i stikken heller. Skulle reise sammen med dem.

Så på start igår var jeg ikke veldig motivert og klar for 4,5t slit. Med treningen jeg har gjort siden NM viste jeg det ville bli slit. Svømmingen bar preg av motivasjonen. Orket ikke kjempe og sloss. Slapp beina til Truls først 1 gang, og så for andre gang da han passerte på nytt etter å ha svømt feil. Oppe på 34:56....ikkje bra!

Ut på sykkel sammen med Per Morten fra Fredrikstad. Det reddet kanskje dagen. For vi greide å kjøre inn en gruppe foran hvor bla Truls og Morten Hornes var. Brukte ganske mye krefter på å komme opp dit og var med gruppen inn til vending. Prøvde å rykke fra på vei ut på runde 2, men det var sjanseløst. Jeg var ikke i nærheten av å være sterk nok. Ventet derfor til de to siste kneikene inn mot T2. Kjørte hardt derfra og inn, og ble vel kvitt noen.

Droppet de planlagte sokkene i T2, de var søkk våte uansett. Løp ut sammen med Bjørn Andersson, som allerede hadde løp 5km og ledet soleklart. Holdt tempoet hans i nesten 500m før jeg fant ut at det kanskje ikke var lurt. Men det fløyt på ganske ok, og jeg fokuserte på teknikk. Per Morten passerte meg tidlig i et tempo jeg ikke hadde sjans på. Men ellers kom det ingen bakfra, noe jeg tok som et positivt tegn. Regnet med Hornes skulle komme, men så ikke noe til han. På runde 3 knøyt det seg litt i lår og hofter, men greide å fullføre bra og presse meg skikkelig på siste runden. Som før i år gikk det ikke veldig fort på løp, men ble hvertfall sliten.

Så sånn sett gikk vel løpet egentlig bedre og bedre. Hvertfall motivasjonsmessig. Og Tjörn er et veldig bra stevne, med helt fantastiske funksjonærer. Det hjelper på bra det også. Så da ble det likevel en anstendig avsluttning på 2011, med en 14.plass på 4:29:40

Nå er jeg glad det er høst og sesongslutt. Høsten må brukes til utredning av Haglunds hæl på høyre bein. Kan ikke fortsette med triathlon uten å fikse det. Vi får se hva tiden bringer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar