mandag 6. juni 2011

9.plass på Jevnaker

Lørdag var det klart for årets andre konkurranse. Mai har ikke gått helt som planlagt, av flere årsaker, så var egentlig ikke så veldig optimist. Men fin trening kom det hvertfall til å bli.

16,2 grader i vannet var veldig behagelig i min Aquaman Gold Cell. Kom bra avgårde i starten, og hadde kontakt med Even Olsen og Knut Ole Thoreplass nesten hele første runden. Prøvde å holde beina til Knut Ole, men strikken røyk til slutt. Ut på runde 2 tok jeg igjen Even, men syntes han svømte så sikk sakk at jeg heller valgte beina på en kar til høyre. Det var tabbe, for han svømte om mulig enda mer sikk sakk! Men det var for seint å returnere til Even så jeg ble liggende med denne amatøren hele veien. Prøvde å komme forbi flere ganger på siste strekket inn til land, men fyren hadde null kontroll på navigering. Til slutt ble jeg lei og dro han bakover i beina (sorry:-))

Likevel bra fornøyd med svømminga på under 24min. For jeg følte egentlig jeg hadde mer inne.

Even, Knut Ole, Michael Reinboth og Kristian Horne syklet ut da jeg kom inn i T1. Hadde de i syne da jeg kom meg på sykkelen men fikk aldri kontakt. Kristian ble liggende innenfor synshold hele syklingen, tok innpå han i bakkene, men jeg greide ikke tette luka. Jeg sleit med å finne rytmen og godfølelsen i denne løypa. Det var en laaaang bakke opp til vending (og totalt 600 høydemeter på 40km). Opp siste gang kom Frank Karlsen fra Rye bakfra og jeg løp ut rett bak han på 8.plass.

På vending så jeg at den eneste som kanskje var mulig å hente foran var Bjørn Skollerud fra Team Nakamura. Så jeg dro på skikkelig for å se om det var mulig. Men det ga ikke de store svarene og resultatene. Ut på siste runde kom en kar fra Østmarka og tok meg igjen, uten at jeg hadde noe å svare med. Dermed ble det en godkjent 9.plass, men alt for lang avstand til teten.

Er godt fornøyd med svømminga, selvom jeg med litt bedre taktikk og råskap skal være god for 20-30sek bedre. Syklinga var litt under pari, mest pga dårlig fokus og rytme. Jeg veit at sykkelbeina er der. Løpinga derimot må det gjøres noe drastisk med. Men det spørs om høyrebeinet mitt tåler drastiske tiltakk. Det må de, ellers blir det en laaaaang maraton i Klagenfurt 3.juli.

Neste stopp Hove Triathlon 18.juni

4 kommentarer:

  1. Å klage på at de du sniker på svømmer dårlig er vel litt drøyt!! Og i tillegg dra andre i beina forde de svømmer dårlig. Hva i alle dager er du for en tulling!!

    SvarSlett
  2. Christian Bøen7. juni 2011 kl. 14:33

    Kaster meg på han anonyme foran her. Det er utrolig dårlig gjort av en som er så rutinert som deg. Håper det var en som har vært i gamet lenge, og ikke en nybegynner som dermed fikk sin karriere raskt ødelagt av en dårlig taper..

    SvarSlett
  3. La amatører være amatører og svøm forbi istedet for å dra "amatørene" i bena. Hvis du ikke er god nok til å svømme forbi noen så ligg bak og hold kjeft. Drar du meg i bena på Hove så tror jeg det er siste gang du gjør det....

    SvarSlett
  4. Hva med at "Anonym" skriver sitt virkelige navn? ...nå høres du ut som en listefyller som slenger dritt bak en maske, og da faller alt du har å mene gjennom. Slike kommentarer er ok på VG-nett, tør du ikke stå frem med navn i dette lille miljøet - spesielt med så sterke meninger - kan du holde kjeft. Henning Smogeli

    SvarSlett