tirsdag 22. mars 2011

Langtur rulle

Med treningssamling på Playitas bare 3 uker unna er det på tide å tenke på sykkelgrunnlaget. Liten vits å reise på samling med danskene hvis man ikke har noen mil i beina på forhånd. Min sykkeltrening i vinter har bestått av en terskeløkt i uka på spinningsykkel, og i tilegg til dette 3 styrketråkkøkter siden jeg fikk den nye sykkelen.

Jeg kommer til å prioritere timer på Ridleyen frem til avreise samling, så da blir det effektive timer på rulla i steden for MTB ute i søla.

På søndag greide jeg lengste rulleøkta ever: 3t og 5min
Går veldig fint hvis man splitter det opp litt:

1. time: Rolig: 15min oppv. 15min etbeinstråkk.30min sone 1
2.time: Styrketråkk: 4x10min på 240Watt med 45-50rpm. 5min lette tråkk mellom på 200W
3.time: Terskelintervall (lav sone 3): 5(5)4(4)3(3)2(2)1(1)min x2 (parantes =pauser). Kjørte på 255Watt og 85-90rpm.

5min nedkjøring og vips har man 3 solide timer i banken:-)

1 kommentar:

  1. Imponerende økt, og kreativt lagt opp slik at det blir tålbart. Forstår allikevel ikke at du orker.
    - Men nå har jo jeg allerede hatt fine forhold til langtur på racer siden midten av februar.

    SvarSlett