mandag 19. juli 2010

Flott sykkelhelg


3 3 uker unna Norseman var det viktig å få inn bra med sykkelmil i helga. Sykkelmil i bakker. Med hytte og småbruk i Brunkeberg har man ikke bedre utgangspunk for slik. Så lørdag syklet jeg favoritt turen min. Brunkeberg-Kviteseid-Vrådal-Vråliosen-Dalen-Høydalsmo-Vrådal-Brunkeberg. En særdeles kuppert 103km rundtur, med over 1700 høydemeter. Det gikk greit unna også, 3t og 45min uten å stresse.

Barna blir på småbruket på sommerferie med svigers, så da benyttet jeg sjansen til en ekstra omvei på sykkeltur hjem til Kongsberg søndag. Har faktisk ikke syklet denne turen siden påsken 2006 tror jeg. Hadde nesten glemt hvor fin turen er. Brunkeberg-Høydalsmo-Rauland-Rjukan-Gransherad-Bolkesjø-Jondalen-Kongsberg ble 190km med 31,8 i snitt. Bra med bakker også, 1805 høydemeter. De første 2 timene opp til Rjukan var ikke noe å røpe hurra for. Det var kjølig, regn i lufta og beina var tunge. Men gradvis over fjellet ble både bein og vær bedre. Nedkjøring ned Maristien er helt rått, og etter en liten rast i Rjukan var jeg superpigg. Ble bare sterkere og sterkere, og i bakkene opp til Bolkesjø fant jeg noe som kan minne om gammel klatreform:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar